Relacje inwestorskie

STRATEGIA ROZWOJU SPÓŁKI

Strategia rozwoju Spółki została opracowana na potrzeby wsparcia realizacji działań operacyjnych oraz osiągania długoterminowych celów biznesowych. Zarząd Spółki, kierując się jej najlepszym interesem, nie planuje pełnej publikacji strategii, jednak w celu zapewnienia należytej komunikacji z interesariuszami Spółki, przekazuje do publicznej wiadomości jej kluczowe założenia.

JAKIE MAMY CELE

USŁUGI DLA KIEROWCÓW

W ramach usług dla kierowców koncentrujemy się na kompleksowym wsparciu użytkowników w zakresie opieki nad pojazdem oraz wsparcia kierowcy w codziennych obowiązkach związanych z posiadaniem i wykorzystaniem samochodu, zarówno w Polsce, jak i za granicą. Oferujemy usługi związane między innymi z ubezpieczeniem, finansowaniem, sprzedażą i zakupem samochodu.

Usługi realizowane są zarówno bezpośrednio przez Yanosik, jak i przy współpracy z zaufanymi partnerami zewnętrznymi, w ramach systemu prowizyjnego.

E-COMMERCE

Nasza strategia e-commerce zakłada dynamiczny rozwój kanałów sprzedaży zarówno w obrębie własnych platform, jak i poprzez obecność na zewnętrznych platformach. Kluczowym elementem oferty są produkty związane z branżą automotive, dostępne zarówno pod marką własną, jak i w ramach współpracy z partnerami zewnętrznymi.

Nasz model biznesowy zakłada generowanie przychodów poprzez marżę na produktach oraz rosnący wolumen sprzedaży. Wraz z rozbudową kanałów e-commerce planujemy rozwijać ofertę produktową, a także kanały dystrybucji z naciskiem na e-commerce. Planujemy również zwiększać zasięg terytorialny.

MARKA YANOSIK

Yanosik to nie tylko brand wspierający lojalność społeczności, ale także zasób komercyjny. Marka będzie oferowana partnerom zewnętrznym w modelu licencyjnym, opartym na opłatach za wykorzystanie marki. Spółka zakłada wykorzystywania marki własnej dla coraz szerszego portfolio produktów samodzielnie wprowadzanych na rynek.

BIZNES – DANE, ANALIZY, REKLAMA

Uzupełnieniem powyższych obszarów, jest działalność w segmencie B2B, która obejmuje zarówno sprzedaż danych,opracowań analitycznych, jak i usług reklamowych dla partnerów komercyjnych, instytucji publicznych oraz zarządców dróg.

Komplementarnym obszarem współpracy jest działalność reklamowa – Yanosik oferuje podmiotom zewnętrznym dostęp do wyjątkowo zaangażowanej społeczności kierowców. Usługi obejmują zarówno kampanie targetowane w aplikacji, jak i działania wspierające komunikację marketingową poza środowiskiem Yanosik, opartą o partnerów zewnętrznych.

CO DOTYCHCZAS WPROWADZILIŚMY

Aplikacja Yanosik łączy w sobie cechy nawigacji online, informatora o sytuacji i zdarzeniach drogowych, a przede wszystkim zawiera ekosystem usług, niezbędnych kierowcom.

Obecnie w aplikacji dostępne są usługi takie jak:

  • ubezpieczenia komunikacyjne i turystyczne,

  • e-winiety,

  • bilety autostradowe,

  • raporty o historii pojazdu,

  • ewidencja wydatków na samochód,

  • umówienie wizyty w warsztacie samochodowym,

  • wystawienie samochodu na sprzedaż,

  • rozgłośnie radiowe.

W ramach strategii Zarząd Spółki definiuje kilka wskaźników, za pomocą których monitoruje rozwój niektórych obszarów działalności.

Wśród nich znajdują się między innymi:

  • oceny aplikacji na platformach dystrybucyjnych - zgodnie z założeniami, w krótkim horyzoncie czasowym średnia ocen powinna wynosić co najmniej 4,0, natomiast w perspektywie długoterminowej celem jest minimum 4,2. Na dzień 31.03.2025 średnia ocen wynosiła 4,2 i 4,6 odpowiednio na iOS oraz Android.

  • średniomiesięczna liczba unikalnych użytkowników (MAU) rozumiana jako średnia liczba aktywnych użytkowników miesięcznie w danym roku kalendarzowym. W perspektywie krótkoterminowej oczekiwany poziom to minimum 2,2 mln, a w dłuższym horyzoncie czasowym co najmniej 2,3 mln. W roku 2024 średnia ta wynosiła 2,28 mln.

  • dywersyfikacja przychodów – strategia zakłada, że żaden z strumień przychodów nie powinien przekraczać 40% udziału w przychodach ogółem. Według stanu na dzień 31.03.2025 warunek został spełniony.

  • wskaźnik płynności bieżącej - w perspektywie krótko i długoterminowej oczekiwany poziom wynosi minimum 1,7. W IQ 2025 roku wskaźnik ten wynosi 3,66%, natomiast w roku 2024 3,54%.

wskaźnik zyskowności sprzedaży w okresie krótkoterminowym powinien stanowić minimum 3%, natomiast w okresie długoterminowym co najmniej 4%. W IQ 2025 roku wskaźnik ten wynosi 8,52%, natomiast w roku 2024 5,73%.

STRATEGIA SPÓŁKI A ESG

Użytkownicy Aplikacji Yanosik pokonują średnio 50 mln kilometrów dziennie, a miesięcznie generują ponad 500 tys. zgłoszeń o zdarzeniach na drodze, co dostarcza Neptis wiedzy zarówno o ruchu drogowym, jakości sieci telekomunikacyjnej oraz stylu jazdy i zachowań kierowców. Systematyczny wzrost liczby użytkowników powoduje wzrost ilości danych przez nich dostarczanych. W ramach zarządzania obszarem danych, Spółka regularnie monitoruje wykorzystanie instancji serwerowych, a także dokonuje optymalizacji typów instancji w zależności od wymagań obliczeniowych i pamięciowych. Automatycznie dostosowywana jest zamówiona moc obliczeniowa do aktualnego zapotrzebowania. Spółka wykorzystuje również kilka warstw cache do obsługi żądań ograniczając powtarzalne operacje, a także regularnie monitoruje infrastrukturę i optymalizuje przetwarzanie danych pod katem używanych zasobów sprzętowych.

Neptis wynajmuje powierzchnie biurowe w budynku, w którym zainstalowano instalację fotowoltaiczną wspierającą energetycznie obsługę instalacji strukturalnych w budynku, w tym wentylacja, klimatyzacja, ogrzewanie.

W ramach działań zmniejszających wpływ na środowisko i klimat, Spółka oferuje klientom własny serwis urządzeń Yanosik. Aktywnie promowana jest naprawa urządzeń i wymiana uszkodzonych części. Ponadto Spółka w ramach zarządzania gospodarką magazynową utrzymuje pewien poziom zapasu części i komponentów do celów serwisowych. Istnieje ryzyko, że w związku z rozwojem technologicznym zapasy te mogą okazać się niezdatne do użytku, co spowoduje konieczność dokonania odpisu aktualizacyjnego – Spółka jednak regularnie dokonuje przeglądu zapasów oraz analizuje ich rotację.

W swojej działalności Emitent wykorzystuje flotę samochodów, którą użytkują głównie zespoły handlowe. Flota monitorowana jest za pomocą systemu Flotis, dzięki któremu systematycznie weryfikowane i optymalizowane są trasy przejazdów oraz styl jazdy, co ostatecznie ma przekładać się na obniżone spalanie i mniejsze zużycie floty, a tym samym wpływa na redukcję emisji dwutlenku węgla.

Eco jazda promowana jest zarówno wśród pracowników, jak i użytkowników systemu Yanosik, między innymi w ramach grywalizacji dostępnej w aplikacji. Jako jedni z nielicznych w kraju oferujemy ubezpieczenia skorelowane ze stylem jazdy, co wprost przekłada się na stymulowanie u kierowców nawyków jazdy ekonomicznej. W ramach aplikacji Yanosik oferujemy również nawigację uwzględniającą bieżące natężenie ruchu, co pozwala na unikanie korków i tym samym wpływa na emisję.

W obszarze ESG Spółka weryfikuje wskaźnik równości wynagrodzeń wypłacanych pracownikom. Przy niniejszej kalkulacji Emitent uwzględnia pracowników na stanowiskach o zbliżonym zakresie obowiązków. Dokonano kalkulacji w trzech grupach stanowisk z obszaru handlowego, obsługi klienta oraz analityki.

  • W pierwszej grupie pracowników średnie wynagrodzenie mężczyzn w IQ 2025 roku było wyższe o 9,95% od wynagrodzenia kobiet. Wynagrodzenia te uzależnione są jednak od wyników sprzedażowych, a wynagrodzenie podstawowe jest w tej samej wysokości niezależnie od płci.

  • W drugiej grupie pracowników średnie wynagrodzenie mężczyzn w IQ 2025 roku było niższe o 5,30%, co wynika między innymi z różnic w doświadczeniu zawodowym poszczególnych osób oraz premii uznaniowych uzależnionych od wyników pracy.

  • W trzeciej grupie pracowników średnie wynagrodzenie mężczyzn w IQ 2025 roku było niższe o 0,03%, co wynika między innymi z różnic w doświadczeniu zawodowym poszczególnych osób oraz zakresu obowiązków i odpowiedzialności.

Przy czym dane w grupie drugiej i trzeciej oparte są na niewielkiej liczbie przypadków, dlatego mogą nie być statystycznie reprezentatywne.

Analiza tych przypadków pokazuje wprost, że różnica w wynagrodzeniach wynika z efektywności, doświadczenia zawodowego, zakresu odpowiedzialności i w ocenie Zarządu różnice występujące w ramach grup pracowników są w pełni uzasadnione, ponieważ grupy te nie są homogeniczne.