Strategia rozwoju Spółki została opracowana na potrzeby wsparcia realizacji działań operacyjnych oraz osiągania długoterminowych celów biznesowych. Zarząd Spółki, kierując się jej najlepszym interesem, nie planuje pełnej publikacji strategii, jednak w celu zapewnienia należytej komunikacji z interesariuszami Spółki, przekazuje do publicznej wiadomości jej kluczowe założenia.
W ramach usług dla kierowców koncentrujemy się na kompleksowym wsparciu użytkowników w zakresie opieki nad pojazdem oraz wsparcia kierowcy w codziennych obowiązkach związanych z posiadaniem i wykorzystaniem samochodu, zarówno w Polsce, jak i za granicą. Oferujemy usługi związane między innymi z ubezpieczeniem, finansowaniem, sprzedażą i zakupem samochodu.
Usługi realizowane są zarówno bezpośrednio przez Yanosik, jak i przy współpracy z zaufanymi partnerami zewnętrznymi, w ramach systemu prowizyjnego.
Nasza strategia e-commerce zakłada dynamiczny rozwój kanałów sprzedaży zarówno w obrębie własnych platform, jak i poprzez obecność na zewnętrznych platformach. Kluczowym elementem oferty są produkty związane z branżą automotive, dostępne zarówno pod marką własną, jak i w ramach współpracy z partnerami zewnętrznymi.
Nasz model biznesowy zakłada generowanie przychodów poprzez marżę na produktach oraz rosnący wolumen sprzedaży. Wraz z rozbudową kanałów e-commerce planujemy rozwijać ofertę produktową, a także kanały dystrybucji z naciskiem na e-commerce. Planujemy również zwiększać zasięg terytorialny.
Yanosik to nie tylko brand wspierający lojalność społeczności, ale także zasób komercyjny. Marka będzie oferowana partnerom zewnętrznym w modelu licencyjnym, opartym na opłatach za wykorzystanie marki. Spółka zakłada wykorzystywania marki własnej dla coraz szerszego portfolio produktów samodzielnie wprowadzanych na rynek.
Uzupełnieniem powyższych obszarów, jest działalność w segmencie B2B, która obejmuje zarówno sprzedaż danych,opracowań analitycznych, jak i usług reklamowych dla partnerów komercyjnych, instytucji publicznych oraz zarządców dróg.
Komplementarnym obszarem współpracy jest działalność reklamowa – Yanosik oferuje podmiotom zewnętrznym dostęp do wyjątkowo zaangażowanej społeczności kierowców. Usługi obejmują zarówno kampanie targetowane w aplikacji, jak i działania wspierające komunikację marketingową poza środowiskiem Yanosik, opartą o partnerów zewnętrznych.
Aplikacja Yanosik łączy w sobie cechy nawigacji online, informatora o sytuacji i zdarzeniach drogowych, a przede wszystkim zawiera ekosystem usług, niezbędnych kierowcom.
Obecnie w aplikacji dostępne są usługi takie jak:
ubezpieczenia komunikacyjne i turystyczne,
e-winiety,
bilety autostradowe,
raporty o historii pojazdu,
ewidencja wydatków na samochód,
umówienie wizyty w warsztacie samochodowym,
wystawienie samochodu na sprzedaż,
rozgłośnie radiowe.
W ramach strategii Zarząd Spółki definiuje kilka wskaźników, za pomocą których monitoruje rozwój niektórych obszarów działalności.
Wśród nich znajdują się między innymi:
oceny aplikacji na platformach dystrybucyjnych - zgodnie z założeniami, w krótkim horyzoncie czasowym średnia ocen powinna wynosić co najmniej 4,0, natomiast w perspektywie długoterminowej celem jest minimum 4,2. Na dzień 31.03.2025 średnia ocen wynosiła 4,2 i 4,6 odpowiednio na iOS oraz Android.
średniomiesięczna liczba unikalnych użytkowników (MAU) rozumiana jako średnia liczba aktywnych użytkowników miesięcznie w danym roku kalendarzowym. W perspektywie krótkoterminowej oczekiwany poziom to minimum 2,2 mln, a w dłuższym horyzoncie czasowym co najmniej 2,3 mln. W roku 2024 średnia ta wynosiła 2,28 mln.
dywersyfikacja przychodów – strategia zakłada, że żaden z strumień przychodów nie powinien przekraczać 40% udziału w przychodach ogółem. Według stanu na dzień 31.03.2025 warunek został spełniony.
wskaźnik płynności bieżącej - w perspektywie krótko i długoterminowej oczekiwany poziom wynosi minimum 1,7. W IQ 2025 roku wskaźnik ten wynosi 3,66%, natomiast w roku 2024 3,54%.
wskaźnik zyskowności sprzedaży w okresie krótkoterminowym powinien stanowić minimum 3%, natomiast w okresie długoterminowym co najmniej 4%. W IQ 2025 roku wskaźnik ten wynosi 8,52%, natomiast w roku 2024 5,73%.
Użytkownicy Aplikacji Yanosik pokonują średnio 50 mln kilometrów dziennie, a miesięcznie generują ponad 500 tys. zgłoszeń o zdarzeniach na drodze, co dostarcza Neptis wiedzy zarówno o ruchu drogowym, jakości sieci telekomunikacyjnej oraz stylu jazdy i zachowań kierowców. Systematyczny wzrost liczby użytkowników powoduje wzrost ilości danych przez nich dostarczanych. W ramach zarządzania obszarem danych, Spółka regularnie monitoruje wykorzystanie instancji serwerowych, a także dokonuje optymalizacji typów instancji w zależności od wymagań obliczeniowych i pamięciowych. Automatycznie dostosowywana jest zamówiona moc obliczeniowa do aktualnego zapotrzebowania. Spółka wykorzystuje również kilka warstw cache do obsługi żądań ograniczając powtarzalne operacje, a także regularnie monitoruje infrastrukturę i optymalizuje przetwarzanie danych pod katem używanych zasobów sprzętowych.
Neptis wynajmuje powierzchnie biurowe w budynku, w którym zainstalowano instalację fotowoltaiczną wspierającą energetycznie obsługę instalacji strukturalnych w budynku, w tym wentylacja, klimatyzacja, ogrzewanie.
W ramach działań zmniejszających wpływ na środowisko i klimat, Spółka oferuje klientom własny serwis urządzeń Yanosik. Aktywnie promowana jest naprawa urządzeń i wymiana uszkodzonych części. Ponadto Spółka w ramach zarządzania gospodarką magazynową utrzymuje pewien poziom zapasu części i komponentów do celów serwisowych. Istnieje ryzyko, że w związku z rozwojem technologicznym zapasy te mogą okazać się niezdatne do użytku, co spowoduje konieczność dokonania odpisu aktualizacyjnego – Spółka jednak regularnie dokonuje przeglądu zapasów oraz analizuje ich rotację.
W swojej działalności Emitent wykorzystuje flotę samochodów, którą użytkują głównie zespoły handlowe. Flota monitorowana jest za pomocą systemu Flotis, dzięki któremu systematycznie weryfikowane i optymalizowane są trasy przejazdów oraz styl jazdy, co ostatecznie ma przekładać się na obniżone spalanie i mniejsze zużycie floty, a tym samym wpływa na redukcję emisji dwutlenku węgla.
Eco jazda promowana jest zarówno wśród pracowników, jak i użytkowników systemu Yanosik, między innymi w ramach grywalizacji dostępnej w aplikacji. Jako jedni z nielicznych w kraju oferujemy ubezpieczenia skorelowane ze stylem jazdy, co wprost przekłada się na stymulowanie u kierowców nawyków jazdy ekonomicznej. W ramach aplikacji Yanosik oferujemy również nawigację uwzględniającą bieżące natężenie ruchu, co pozwala na unikanie korków i tym samym wpływa na emisję.
W obszarze ESG Spółka weryfikuje wskaźnik równości wynagrodzeń wypłacanych pracownikom. Przy niniejszej kalkulacji Emitent uwzględnia pracowników na stanowiskach o zbliżonym zakresie obowiązków. Dokonano kalkulacji w trzech grupach stanowisk z obszaru handlowego, obsługi klienta oraz analityki.
W pierwszej grupie pracowników średnie wynagrodzenie mężczyzn w IQ 2025 roku było wyższe o 9,95% od wynagrodzenia kobiet. Wynagrodzenia te uzależnione są jednak od wyników sprzedażowych, a wynagrodzenie podstawowe jest w tej samej wysokości niezależnie od płci.
W drugiej grupie pracowników średnie wynagrodzenie mężczyzn w IQ 2025 roku było niższe o 5,30%, co wynika między innymi z różnic w doświadczeniu zawodowym poszczególnych osób oraz premii uznaniowych uzależnionych od wyników pracy.
W trzeciej grupie pracowników średnie wynagrodzenie mężczyzn w IQ 2025 roku było niższe o 0,03%, co wynika między innymi z różnic w doświadczeniu zawodowym poszczególnych osób oraz zakresu obowiązków i odpowiedzialności.
Przy czym dane w grupie drugiej i trzeciej oparte są na niewielkiej liczbie przypadków, dlatego mogą nie być statystycznie reprezentatywne.
Analiza tych przypadków pokazuje wprost, że różnica w wynagrodzeniach wynika z efektywności, doświadczenia zawodowego, zakresu odpowiedzialności i w ocenie Zarządu różnice występujące w ramach grup pracowników są w pełni uzasadnione, ponieważ grupy te nie są homogeniczne.